Zainteresowanych drugą mapą Groty Wygnańców odsyłam do nowszego poradnika, odnośnie expienia w V2.
Komnat jest bardzo dużo, jak widać zresztą na poniższych mapkach. Opisuję tylko 4 z nich, z małym lub średnim poziomem trudności.
Spot #1
Malutki, łatwy spocik. Respią się na nim bodajże 3 grupki lodowych potworków. Z pewnością nie da się tutaj efektywnie expić, jednak jeśli ktoś się uparł i koniecznie chce coś pobić, a np. nie ma bufa, to dla takiego amatora przygód w Grocie przygotowano tę komnatę. W korytarzu na wschód można spokojnie zostawić postać na afk. W korytarzu prowadzącym na południe respią się grupki golemów, na zmianę z setaou - to informacja dla osób, które chcą zrobić misję z kartkami dropionymi z golemów.
Starzy wyjadacze zapewne się uśmiechają czytając o tej lokacji, jednak z doświadczenia wiem, że nawet często można spotkać tutaj kogoś expiącego.
Spot #2
To już jest konkretne miejsce, gdzie można coś zdziałać. Polecam albo dla niskich lvl (75-80), albo dla 80+ którzy aktualnie nie dysponują bufem. Wadą spotu jest to, że nie ma tam możliwości postawienia szamanki tak, aby nie umierała wraz z pojawieniem się respów mobów.
Według mnie to najlepszy spocik do dobijania 80lvl. Nie pojawiają się tutaj wcale sateou, golemy bodajże też nie, chociaż mogę się mylić - może jeden pojedynczy się czasem respi. Ilość strzelających na dystans magicznych lodów jest mniejsza niż we wcześniejszych komnatach. Yeti i lodowi ludzie są najoptymalniejszymi mobkami pod względem expa w okolicach 80lvl dla przeciętnego gracza.
Spot #3
Prawdopodobnie najbardziej oblegany i jeden z dwóch najbardziej optymalnych spotów do expienia aż do 92lvl (w v1). Sura wp i woj mental zgarniają cały spot na raz, ja moim bodym wybijałem go na szybko na 2 razy. Respiących się na zmianę grupek setaou-golemy są 2-3. W górnym-prawym rogu komnaty można bezpiecznie postawić szamankę. Bezpieczny jest także korytarz prowadzący na wschód.
Na potwierdzenie moich słów, na ss-ie powyżej uśmiecha się do zdjęcia sura wp 91lvl ;)
Opcją dla większych koxów, lub też dla grup, jest bicie na 2 komnaty - tę oraz znajdującą się po sąsiedzku na prawo, patrząc na mapę. Bufa można ustawić w korytarzu pomiędzy nimi.
Spot #4
Mój ulubiony spot zostawiam na koniec. Wielkością jest porównywalny do spotu nr 3, jednak jest na nim zdecydowanie mniejszy ruch. Nie wiem czemu jest mniej popularny, ale za to go lubię - nic tak nie podnosi adrenaliny w czasie expienia, jak zgon spowodowany lagiem wjeżdżającej w zasięg wzroku osoby.
Jest tutaj nieco więcej biegania, mobki są rozstawione w całej komnacie. Po pewnym czasie, gdy pozna się miejsca respów grupek golem-sateou, można spokojnie bić bez zaliczania zgonów. Prowadzący na zachód korytarz jest bezpieczny - wspominałem o nim w opisie sąsiedniej komnaty, spotu nr 1. Dobre miejsce żeby ustawić szamaneczkę. Spot niestety raczej za mały dla dwóch osób.
Uwagi o golemach
Nie istnieją w Grocie spoty, na których respiłyby się same golemy. Są 2 rodzaje grupek z golemami:
- 1 golem plus 4-5 słabszych lodowych mobków
- 3 golemy plus 3 yeti


Uwagi o eq i skillach
Do v1 Groty, na podanych powyżej spotach, przyda się przede wszystkim ilość pż, absorbcja pż, blok ciosów oraz krytyk/przeszywka. Dla niższych leveli problemem mogą być golemy, ponieważ bez możliwości ich zatrucia trzeba się czasem sporo namęczyć, aby takowego ubić. Znajomy mental na 75lvl nawet z bufem golema ubijał ponad minutę, dlatego przede wszystkim polecam expić na lodowych ludziach i yetich. W komnatach z mieszanym respem, gdzie pojawiają się setaou, przyda się bon na diabły, ale nie jest wymagany - ich ilości są zazwyczaj małe, 1-2 grupki na raz max. Bardziej przyda się uniwersalny bon do pż. Widuję ninja expiące na marmurkach na 3 i 4 spocie, jednak nie będę się wypowiadał odnośnie bicia na polimorfii, ponieważ sam tego nigdy nie robiłem.
Do Groty nie trzeba wcale skilli na P. Osobiście zaczynałem w tej lokacji expić, gdy miałem bodajże aurę miecza na g3, a resztę skilli na g1 (tak, wiem, słabiutko, ale poradnik miał być właśnie dla przeciętniaków ). Im wyższy poziom skilli, tym komfort gry się zwiększa. Największym jednak problemem jest mała ilość bufów z 75lvl, dlatego radzę myśleć już zawczasu o grocie, niż potem wbijać szamance w v2 30 poziomów postaci przez tydzień albo i dłużej ;)
PS. Obecnie mam :
aurę na P,
około 13.5k pż,
600 defa,
10% absorbcji do pż,
10% absorbcji do pe,
13% przeszywki,
21% krytyka w eq,
8% zatrucia,
8% omdlenia,
20-30% na diabły.
Expi się bez problemów :)
Wszystko ladnie pieknie... lecz zabraklo ci jeszcze 2-3 spotów :) i małej wzmianki do jakiego lvl oplaca się expić na tych spotach. Wedle tego co sam expilem to najbardziej oplacalny i najlepszy exp jest na spocie nr 3 :) i tam spokojnie bez problemów mozna expic az do 92 lvl :) szybko i przyjemnie :) braklo ci spota na ktorym stara gwardia, jeszcze przed grotą v2 expila do 97 lvl :) no ale, najpierw trzebaby taki lvl wbic aby to wiedziec :D Pozdrawiam Kalkin ex-sura wp 93 lvl
OdpowiedzUsuńSpokojnie, mam czas, mogę jeszcze spoty poopisywać. Nie chciałem od razu, żeby post był za długi. To w zamierzeniu miał być poradnik dla początkujących, a tacy raczej nie będą szukać spotu do wbijania 97lvl ;)
OdpowiedzUsuńhehe ja na 78 pierwsze 3 spoty wybijalem cale bez duzej straty hp bodym :P 4 spot nie wiem bo nie bylem ale ja sie berdziej sajmowalem setaou- na 78 mialem takie eq ze 3/4 1 komnaty w v2 zbieralem ;)
OdpowiedzUsuń75 bił minute:) to chyba ja jeśli mnie uwzględniłeś:>
OdpowiedzUsuńna golemy nie trzeba wcale bonu na diabły...za to trutka /jakis trujak sred 30+ (woj, sura WP) krytyka ile sie da ( bransa z łez/butki/wisior), tarcza NNS ( niewrazliwka na spowolnienie-lub drugi buf healer --- bez bufa smoka nie ma co sie wybierac... reszta w standardzie...pz ile sieda/blok ciosów/absorbcja....zalezy na co kogo stac...im wiecej tym wiekszy luxusik...do bicia z konika skille na PE nie potrzebne ( mental silne/bodek skille sie nadadzą/ninja tylko z kapcia) w przypadku ninji...wskazane simki +9 (pereł nie cza wiec mozna zrobic na zwojkach)...exp na poli....eh...nie znaju
OdpowiedzUsuńGolemy respią się na zmianę z setaou, dlatego lepiej mieć w eq z 30-40% na diabły niż nie mieć. Tarcza NNS? Szkoda by mi było kasy, z golemów lecą potki fioletowe po 10 sztuk, starczy na 1.5 godziny expienia jeden taki pakiet ;). Bon do PE się przydaje, wiem bo expiłem i z i bez niego. A co do bicia na poli... nie znaju, nie piszę więc o tym ;)
OdpowiedzUsuńnono ładny poradnik własnie ide wbić 80 lvl :D
OdpowiedzUsuńmentalem mam 79 :D dzięki wielkie za pomoc :) tego szukałem
Cieszę się, że mogłem pomóc ;)
OdpowiedzUsuńSuper bardzo pomocne od 77 do 81 dojechałem na twoim ulubionym bijemy razem z bufka fajna zabawa a najlepsze jak pierwszy raz dropnie małż to było zaskoczenie nie mogę się doczekac jak wbije ochronke na p lecimy wtedy dalej :)jeszcze raz dzięki
OdpowiedzUsuń81 sura bm
a ile tam na 3 spocie i 4 spocie golemów sie tworzy bo jak z 2 grupki to ide tam expic bo spot albo za małe sa albo za duze bo 2 grupki golemów i 3 zwykłe biore bez bufa a ciezko taka komnate znalezic zeby exp dobrze leciał
OdpowiedzUsuńZ tego co pamiętam, to na 3 spocie 2 grupki, a na 4 spocie 3 grupki. Golemy respią się na zmianę z setaou oczywiście. Jeśli spoty okażą się za małe wtedy można odwiedzać sąsiednie, i 3 i 4 mają obok siebie sale w których też można expić.
OdpowiedzUsuńJa bym do spotu #3 dodał jeszcze jedną informację odnośnie expienia od 85-91 lvl na pierścionkach czyli np. Jak leci exp z pierścionkiem do 91 lvl, ile za spota możemy otrzymać % oraz do którego lvl mozemy expić na tym spocie bez pierścionka. Mam woja mentala 85 i expie na nim bez pierścionka z bufem przez co za cały spot otrzymuje ok. 0.23% - 0.25% a jak jest w przypadku pierścienia?
OdpowiedzUsuńW chwili pisania tego poradnika pierścionek expa z lasu dawał bonus +100% zdobywanego doświadczenia, obecnie daje tylko +50% ;). Nigdy nie liczyłem ile za spot dostaję %, bardziej przeliczam to na godziny. Obecnie, na tym spocie, bez żadnych bonusów expa, w pt z szamanką 87lvl z ustawieniem "na równo", wbijam obydwu postaciom po około 1%-1.5%. Szału nie ma bez pierścionka ;)
UsuńPowiem tak poradnik świetny,ale grac teraz w Metina2 nie mogę,bo GM zrobili przerwę techniczną od 10:00 i już 5godz. nie mogę grac,gdy odpalam grę wyskakuje błąd patchera.Myślę,że hackerzy podali się za GM i teraz wszystko kradną,bo 5 godz. to za długo według mnie.
UsuńSuper poradnik, bardzo duży + dla Ciebie :)
OdpowiedzUsuńhehe pamiętam te moje nobowanie :D 75lv nie mogłem zdecydować gdzie się w tej grocie zagnieździć,zawsze zerkałem tutaj gdzie ten spot bo zawsze zapominałem.Dzięki Dziza odwaliłeś kawał fajnej roboty robiąc te poradniki ;] miło się je czyta i co najważniejsze są zrozumiałe. Życzę ci powodzenia na tym blogu jak i w grze.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Qaco Endurion ;]
spot nr 4 polecam do dgropu klejnotów na 92 biolog :)
OdpowiedzUsuńprzydatny poradnik daje 9/10 woj body 94 lvl